7.11.18

Vállalati társadalmi felelősségvállalás - Filantrópia vagy marketing

Mennyire jó a jó cselekedet, amikor szükséges és potenciálisan profitot ad? A vállalati társadalmi felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility, CSR) a vállalatok társadalmi felelőssége. Fokozatosan a dán nagyvállalatok körében egy jól ismert és elengedhetetlen jelenséggé válik. De már nem arról van szó, hogy vállalják-e a felelősséget, mert a legtöbb nagyvállalat - most arról van szó, hogyan.

A számviteli törvény változása 2018-ban történt, ami valóban a CSR napirendre tette. A Dániában működő nagyvállalatokat arra kérték, hogy vállalati profiljuk részeként vegyék fel a CSR-t. A változás egy nagy nemzeti cselekvési terv részét képezte, amely elősegítené a dán vállalatok vállalati társadalmi felelősségvállalását

Milyen felelősséget kell vállalnia?
A CSR számos különböző árnyalatban áll rendelkezésre, többé-kevésbé átfogó lehet, és a stratégia többé-kevésbé elgondolható. Bár ez egy egyszerű megoldás, a CSR nem csupán a véletlenszerű sürgősségi szervezettel vagy más nem kormányzati szervezetekkel való piszkálásról szól. Annak érdekében, hogy a CSR hozzájárulhasson a vállalat imázsához és a márkaépítéshez, meg kell hallgatnia az ügyfeleket és az érdekelt feleket. Egy olyan közösségben élünk, amely különböző és változó tendenciákat mutat - ez a vállalkozásokra vonatkozik, ahogyan Ön és én is érvényesek. Ezért a vállalatoknak figyelmet kell szentelni ügyfeleiknek, és a CSR stratégiát a társadalmi felelősségvállalásnak a számukra releváns területekre való összpontosításával kell összpontosítania.

Napjainkban nagy hangsúlyt fektetünk a környezetre, ezért nagyrészt látjuk, hogy a nagyvállalatok felelősséget vállalnak ezen a területen. 2018-ban a CSR-díj az AP Møllernek a fenntarthatósági jelentéstételhez jutott, és az Ørsted és a Carlsberg is szerepeltek mint a zöld változásról szóló jelentések és a világos fenntarthatósági célok.

Fókuszban áll az ügyféllel
Közvetlenül az ügyfélre és például a Jyske Bankra is összpontosíthat. Számos olyan kezdeményezésben vesznek részt, amelyek a gyermekek és a fiatalok pénzügyeinek kezelésére szolgálnak, és ezáltal segítenek megakadályozni a fiatalok korai lemorzsolódását, felesleges adósságainak felszámolását és a RKI-ben való nyilvántartásba vételét. Dániában a "rossz fizetők" legnagyobb nyilvántartója.

Ezen kívül szoros kapcsolatban állnak a meglévő ügyfelekkel. Például. tükrözi a projekt WallPaint ahol Jyske Bank együttműködve az ügyfelekkel és más partnerekkel jár a polgárok helyi művészeti projektek. Ez adja a helyi területet a felvétel növeléséhez, és gyakornokokat hoz létre a fiatalok számára az oktatásban. Az ügyfeleknek a CSR stratégiába történő integrálásával az értékesítési stratégia részévé válik, és mind az üzleti, mind az ügyfelek és a társadalom számára érthető.

Az átláthatóság hiány
A viszonylag lelkiismeretes fogyasztó folyamatosan kénytelen választani és rangsorolni. Az anyagok fenntarthatóak? Van-e a cég jó munkakörnyezet? Amennyiben az étel szerves? Az állatokon tesztelték a krémet? Voltál már gyermekmunka használatát? Nehéz megérteni, ha a megfelelő választást választotta, és ha jól tájékozott a vásárolt termékekről. Az átláthatóság ez a hiányosság.

Az átláthatóság hiányában néhányan feladják a legegyszerűbbet, de mások nagyobb átláthatóságot és több végrehajtott megoldást követelnek meg. A CSR stratégiának meg kell felelnie ennek a követelménynek. Ez már nem elegendő évenkénti csekket küldeni egy vészhelyzeti szervezetnek. Figyelembe kell venni a CSR stratégiáját a vállalat mindennapi életében, és meg kell mutatni, hogy vállalja a felelősséget. Jelentésük átláthatósága az egyik olyan dolog, amelyet AP Møller a CSR díjátadó ünnepségével kapcsolatban elismernek.

Ha a vállalati társadalmi felelősségvállalásnak van értelme Ha a CSR-
stratégiát figyelembe veszik a vállalat mindennapi életében, akkor az is hatásosabb a munkavállalókra. Bármi is legyen az energiatakarékossággal, egyre tanácsadók tanítani a gyermekek és fiatalok a gazdaságban, vagy adja értelmi fogyatékos dolgozni, az hatással lehet a munkavállalók felelősségérzet, vagy az a közvéleményt a konkrét felelősség, és így be lehet terjeszteni a gyűrűk a vízben.

Bár ez a követelmény, hogy a cégek közé tartozik a CSR, és ez nem számít, a jótékonyság, a jó cselekedet és a jó CSR stratégia nem érvényesül. Hasznosnak bizonyulhat mind az ügyfél, mind az üzleti, mind az egyén és a sok közül.

Dr. Rekdal Obel, a kommunikáció és a nyelvek hallgatói asszisztense

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések